Zamieszczone przez Maicroft
Przekręt w ASO Skody-nowy soft do LPG - dotrysk benzyny!!!
Zwiń
X
-
-
-
Re: dotrysk gazu - odpowiedź Skoda
Zamieszczone przez sotdiTak przy okazji w ostatnim numerze auto świat poradnik jest poruszony temat dotrysku gazu w 1.6 mpi. Skoda potwierdza ten fakt i broni się że dotrysk zestrojono tak by umożliwić normalną eksploatację (czyżby 4,2 krpm to licznikowe 140 km/h?). Takie stwierdzenie może sugerować że ustawienia dotrysku to "polityka" a nie rzeczywiste potrzeby silnika. Dodatkowo jak dla mnie (tzn nie dla mnie bo mam tdi ;-) ) ale niepokojące jest stwierdzenie wskazujące na problem zbyt wysokiej temperatury przy dużych obciążeniach silnika. Czyli poniekąd Skoda wskazuje na problemy z głowicami a nie wtryskiwacze...
Pierwszy raz napisałem do gazety i widzę swoje słowa w branżowym poradniku... To nieco ambiwalentne odczucie - niby fajnie że się zainteresowali tematem ale tak naprawdę odpowiedź niczego nie wnosi. Skoda ich zbyła tą samą gadką jak już wielokrotnie przytaczane odpowiedzi z SAP-u na tym wątku w związku z pytaniami oburzonych użytkowników ("ekonomika oraz troska o niezawodność instalacji i zadowolenie klienta")
Jak to się ma do pierwotnych reklam o ich wspaniałych Skodach na LPG - nic nie wspominali o tym że to tak na prawdę pseudoekonomiczna instalacja LPG. Wiele osób nie kupiłoby Skody (w tym i ja) gdyby wiedziało jak się ich później w konia zrobi. W ramach rekompensaty powinni chociaż wykonać jakiś gest marketingowy poczuwając się choć trochę do tego że tak naprawdę to oszukali swoich klientów - nie wiem np. najbliższy przegląd okresowy gratis lub jakiś konkretny voucher na zakup ich akcesorii...
Ja podziękuję im przy wyborze następnego auta jakie będę kupował oraz reklamą wśród znajomych którzy będą zastanawiać się nad kupnem nowego samochodu. Smród po takich praktykach traktowania i oszukiwania klientów będzie się za nimi dłuuuugo ciągnął...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krivakKilka postów wcześniej pisałem właśnie, że udało mi się takowego odwiedzić - zrobiony test drogowy i kalibracja w trakcie jazdy.
Zamieszczone przez krivakNie wiem jakie mogą być konsekwencję jeżdżenia wyłącznie na gazie w przypadku bądź co bądź ciężkiego auta i za małego silnika. W wersji TOUR jak widać są pewne oszczędności jak plastelinowe sprężyny z tyłu na przykład. Kto wie jakiej jakości są pozostałe elementy jak aktualne bloki silnika... Ja nie potrafię tego określić...
Inna cześć o niesamowitej jakości to kawałek filcu (?) który przykrywa filtr kabinowy, śmiać mi się chciało jak to zobaczyłem. Próbuje tłumaczyć to sobie, że to był duży samochód w cenie mniejszego, wiec na czymś musieli oszczędzić.
@oldbrother: jestem pewien, że smród żaden nie będzie się ciągnąc, słupki sprzedaży nie spadną z tego powodu, a 90% użytkowników nawet nie zauważy zmiany w spalaniu. W tym momencie chciałbym tylko dowiedzieć się który z elementów jest za słaby: reduktor/wtryskiwacze/głowica.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mruf@oldbrother: jestem pewien, że smród żaden nie będzie się ciągnąc, słupki sprzedaży nie spadną z tego powodu, a 90% użytkowników nawet nie zauważy zmiany w spalaniu. W tym momencie chciałbym tylko dowiedzieć się który z elementów jest za słaby: reduktor/wtryskiwacze/głowica.
Sprzedaż im ciągnęły przez lata przede wszystkim Fabie i Octavki. O ile Fabia czy SuperB jest chyba jeszcze najlepszym wyborem w relacji jakości do ceny to już nowa Octavka po doposażeniu w miarę normalnym to już wydatek 70/80 tysi - to conajmniej o dychę za dużo żeby być u nas hitem sprzedaży!!! W dodatku nie ma już 1.6 MPI który dał się jako tako gazować - pozostałe benzyniaki są albo herlawe albo/i kłopotliwe w użytkowaniu/awaryjne (1.2, 1.4 TSI) a przy tym nie aż tak ekonomiczne jak pokazuje producent w tabelce. Silnik 1.6 TDI jest w miarę fajny ale cholernie drogi i w porównaniu do konkurencji (np.KIA) o wiele słabszy... Nadzieja w Octavce III kombi (floty) ale jak pokazali w porównaniu niedawnego Auto Świata (z 17.06) w wersji 1.6 TDI przegrała z Kią Cee'd kombi - głównie przez słabszy i bardziej paliwożerny silnik (105 KM vs. 128KM), ceną (82.4 tys.PLN vs. 74,5 tys.PLN), oraz czasami przeglądów i gwarancją (2 lata vs. 7 lat) Wytknięto jej też mankamenty w komforcie resorowania (twarde, trzęsące pasażerów), pewność prowadzenie (z tyłu belka skrętna), 5-cio biegowa skrzynia biegów, słabe wyposażenie podstawowe. Tak więc nie jest Octavka III aż taka rewelacyjna - za wszystko każą sobie słono dopłacać (nawet za koło zapasowe czy zapalniczkę) Aż dziw że na wyposażeniu jest podnośnik, trójkąt i gaśnica... :?
P.S.
Sorry - zapomniałem jeszcze że skrobaczkę do szyb we wlewie paliwa dają gratis... Amazing... :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez filip_autoJak tylko skończą się octavie II 1.6 i fabie i roomstery 1.4 to nie ma co liczyć na wielką sprzedaż skody. Silniki TSI nie bardzo nadają się do gazu żeby przynosiły oszczędności a i ich awaryjność też odstrasza ludzi podobnie z silnikami TDI
Skoda powinna pewnie pozbyć się całej rzeszy konstruktorów, którzy brną w silniki turbodoładowane, a nie przewidzieli, ze społeczeństwo woli stare, niezawodne, nie psujące się itd.
Przepraszam za odejście od tematu, ale nie mogłem się powstrzymać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WaśkaVAG pozbyła się konstruktorów silników prostych, niewymyślnych i niezawodnych bo co by robili konstruktorzy części zamiennych?
a normalni ludzie dziwią się jak można mieć silnik 2.0 i tylko 115KM.Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
Witam,
po zmianie mapy w ASO przejechałem około 1800 km w cyklu mieszanym miasto, trasa, autostrada. Specjalnie przed przeglądem nalałem pod korek benzyny a wczoraj dolałem 2,8l. czyli wygląda jak by dotrysk nie był specjalnie kosztowny. Fakt , że nie jeździłem załadowanym autem.
Ktoś ma podobne doświadczenia :?:
Komentarz
-
-
marcin91860 : ja mam podobne doświadczenia, przejechałem około 2,5tyś km po zmianie softu a wskaźnik benzyny opadł nieznacznie. Tylko, że teraz średnio przejeżdżam o jakieś 20km mniej na jednym tankowaniu, oraz samochód jest strasznie mułowaty. Dużo bardziej muszę cisnąć gaz. Jak będę miał chwile to poszukam ogarniętego gazownika co mi poprawi mapy.
Jeśli chodzi o zawór to tak jak było to już napisane nic nie słychać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krivakW dzisiejszym Auto Świecie pojawia się artykuł o Oplu Astrze 1,4 T LPGTEC. Pierwsze słowa artykułu to : "Jazda samochodem z fabrycznie (a nie u dilera) zamontowaną instalacją LPG to sama przyjemność".
Odnośnie wtryskiwaczy w 0II - dzis jak tankowałem podjechała 0II z lpg - wręcz myślałem, ze to tdi - tak było słychać wtryski :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez The_playaJedyna podpadająca funkcja to "Automatyczny udział benzyny przy wysokiej....", ktoś w aucie przed 2012 ma to zaptaszkowane??
Ja mam instalację LR montowana przez ASO we wrześniu 2011r. dzisiaj posiedziałem w garażu z kompem i tą opcje (automatycznego udziału benzyny przy wysokiej prędkości obrotowej) mam zaznaczona. Przy jeździe do 4500obr/min (bo więcej na lpg nie jeżdżę) nie bierze u mnie benzyny.
Więc jak mamy zaznaczoną opcję Enable Split fuel to moim zdaniem mamy włączony dotrysk Pb 7% powyżej 3200obr/min i całkowite przejście na Pb pry 4600obr/min.
Dla porównania sercan marcin91860 i mój
Komentarz
-
Komentarz